Τρίτη 25 Ιούνιος 2024, 9:28
Ευ Ζην

Ποιες τροφές και ποτά πρέπει να αποφεύγετε πριν από μία πτήση


Όταν ανεβαίνετε σε μεγαλύτερο υψόμετρο κατά τη διάρκεια μιας πτήσης, παρόλο που η πίεση του αέρα της καμπίνας ελέγχεται, ο αέρας γίνεται αραιότερος λόγω της μειωμένης ατμοσφαιρικής πίεσης. Αυτή η αλλαγή επηρεάζει τα επίπεδα οξυγόνου στο αίμα, τα οποία στη συνέχεια επιβραδύνουν τη δραστηριότητα των πεπτικών ενζύμων, προκαλώντας προβλήματα πέψης.

Ως εκ τούτου, τα αέρια στο έντερο είναι πιθανό να επεκταθούν, οδηγώντας σε φούσκωμα και ναυτία, σύμφωνα με το Scientific American.

Ωστόσο, αεροσυνοδοί ανά τον κόσμο διαπίστωσαν ότι, αντίθετα με την κοινή πεποίθηση, το να πετάς με άδειο στομάχι δεν αποτρέπει την ναυτία, αλλά μπορεί στην πραγματικότητα να την επιδεινώσει. Η κατανάλωση ελαφρών σνακ πριν από την πτήση σας, εφόσον είναι εύπεπτα, καταπολεμά τη ναυτία.

Τι να αποφύγετε

Συνολικά, προσπαθήστε να μην καταναλώνετε τίποτα που ξέρετε ότι είναι προβληματικό για εσάς και θα είναι δύσκολο να το χωνέψετε. Για παράδειγμα, αν έχετε δυσανεξία στη λακτόζη, μην πίνετε γάλα. Αν έχετε σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, μην φάτε κάτι λιπαρό.

Καφεΐνη

Αποφύγετε τον καφέ, το καφεϊνούχο τσάι ή τα αναψυκτικά κατά τη διάρκεια της πτήσης, καθώς μπορεί να συμβάλουν στην αφυδάτωση. Εκτός από την παρεμβολή στον ύπνο, η καφεΐνη είναι διουρητικό, που σημαίνει ότι μπορεί να σας αφυδατώσει κάτι που με τη σειρά του μπορεί να σας προκαλέσει ζάλη και ναυτία, σύμφωνα με το Reader’s Digest.

Τηγανητά ή fast food

Η κατανάλωση τηγανητών φαγητών μπορεί να προκαλέσει καούρα λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε λιπαρά και συχνά περιέχουν υπερβολικό νάτριο, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε κατακράτηση υγρών και να προκαλέσει φούσκωμα ή πρήξιμο κατά τη διάρκεια της πτήσης σας, σύμφωνα με το Delish.

Πολλά ταχυφαγεία περιλαμβάνουν τηγανητά φαγητά, όπως οι τηγανητές πατάτες. Επιπλέον, αν το γεύμα συνοδεύεται από αναψυκτικό, το ανθρακικό θα μπορούσε να σας γεμίσει με επιπλέον αέρια.

Όσπρια

Τα όσπρια περιέχουν ένα σάκχαρο γνωστό ως ολιγοσακχαρίτη, το οποίο το ανθρώπινο σώμα δυσκολεύεται να χωνέψει πλήρως, οδηγώντας συχνά σε φούσκωμα, δυσφορία και αυξημένα αέρια. Αν δεν μπορείτε να τα αποφύγετε εντελώς, σκεφτείτε να τα καταναλώνετε με μέτρο, σύμφωνα με το One Travel.

Σαλάτες

Η Lisa Moskovitz, εγγεγραμμένη διαιτολόγος και συγγραφέας, δήλωσε στο Parade: «Τα πολλά λαχανικά είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να πάρετε πολλά θρεπτικά συστατικά. Ωστόσο, μπορεί επίσης να είναι πιο δύσκολο να χωνευτούν και να οδηγήσουν σε περισσότερα αέρια, φούσκωμα και γενική δυσφορία, ειδικά αν καταναλώνονται ακριβώς πριν από ένα μακρινό ταξίδι».

Η καφεΐνη είναι διουρητικό, που σημαίνει ότι μπορεί να σας αφυδατώσει κάτι που με τη σειρά του μπορεί να σας προκαλέσει ζάλη και ναυτία

Αν έχετε σταυρανθή λαχανικά, όπως μπρόκολο, λάχανο ή κουνουπίδι, μπορεί να διαπιστώσετε ότι η αύξηση των ζυμώσιμων ινών ή των θειούχων ενώσεων προκαλεί περισσότερο φούσκωμα και αέρια, σύμφωνα με το Experience Life.

Αλμυρά ή επεξεργασμένα τρόφιμα

Η κατανάλωση υψηλών ποσοτήτων νατρίου και κορεσμένων λιπαρών αποτελεί πρόκληση για την πέψη στο επίπεδο της θάλασσας και γίνεται ακόμη πιο δύσκολη στα 30.000 πόδια πάνω από το έδαφος.

Παρά το γεγονός ότι το αλάτι είναι μία από τις λίγες γεύσεις που γίνονται αντιληπτές σε μεγάλο υψόμετρο, είναι επίσης ένα θρεπτικό συστατικό που μπορεί να σας αφυδατώσει και να προκαλέσει φούσκωμα, σύμφωνα με το Skyscanner.



πηγή

googlenews

Ακολουθήστε το Play News  στο Google News